Titlul:
Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Consiliul stiintific  Parteneri  Promotii [-20%]  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Pedagogia comunicarii


Autor SOITU, Laurentiu
Colectie Universitaria
Domeniu Stiintele educatiei
Aparut 04/2002
Nr. pagini 280
Format 1/16 (61x86)
ISBN 973-611-199-7
Pret intreg: 27,94 Lei; (-1,40 Lei; 5,01%)
Pret redus: 26,54 Lei [ Pune in cos ]

Din cuprins:
- Comunicarea si interactiunea;
- Conceptul de sine in comunicarea interpersonala;
- Competenta si competente de comunicare;
- Tipuri de comunicare educationala;
- Diferenta dintre educatie si manipulare;
- Profesor, educator sau formator?
- Strategii de comunicare didactica.

Poate cea mai prezenta dintre temele aflate in dezbaterea parintilor si profesorilor este aceea a (re)definirii continue a . Nu a fost niciodata usor de obtinut consensul asupra sintagmei care defineste un univers in stare de continua devenire, asa cum este cel al copilului, dar cu atit mai dificil este acum cind, prin multiple mijloace de comunicare in masa ori de interventie comunitara, imaginea principalelor institutii educative - scoala si familia - a suferit transformari radicale, impunindu-li-se reguli care le deschid si le cer transparenta, acolo unde erau autonome si suverane, dar le si confera mai multa valoare ca elemente componente ale unui sistem educativ tot mai coerent si mai bine articulat.Responsabilitatea scolii si familiei nu mai este indeajuns pentru a da socoteala de reusitele generatiilor in plan profesional si social. Multitudinea interdependentelor face ca cele doua institutii sa piarda din autonomie, dar sa si sa cedeze din raspundere altor centre socializatoare, cu putere educogena.Volumul de fata ilustreaza atit multiplele interactiuni cit si efectele diverse, la nivelul elevilor si profesorilor. A vorbi despre agresivitate ca fenomen cu semnificatii strict negative si, mai ales, ca exclusiv dependent de subiectul devenit agresiv este un demers limitativ, cel putin din perspectiva educatiei. Ca urmare, volumul are in vedere structurile psihologice fundamentale si, pe acest temei, mediul de formare a conduitelor agresive. Operatia de identificare a principalilor responsabili ai acestor atitudini si comportamente este realizata in capitolul I, in care se demonstreaza ca, inainte de orice, exista agresivitatea indiferentei tuturor actorilor educatiei. Copilul creste in medii la nivelul carora indiferenta este cel mai mare dusman al educatiei pentru toleranta, pentru respectul de sine si de celalalt, al educatiei pentru drepturile inalienabile ale omului si mediului. Adolescentul nu mai crede in onestitatea familiei sale, in promisiunile decidentilor din plan educativ - ale politicienilor si ale contractelor sociale -, avind experientele directe si/sau indirecte ale nerespectarii si neasumarii lor responsabile.Capitolul al II-lea investigheaza conduitele agresive ale elevilor la nivelul scolii, abordind diferentiat principalele lor forme de manifestare: vandalismul scolar si violentele scolare. Prezentarea cauzalitatii, a tipologiilor si aspectelor specifice de manifestare ale acestor doua conduite este in masura sa evidentieze complexitatea acestor fenomene si, in acelasi timp, sa schiteze cadrul de actiune si strategiile ameliorarii. Vandalismul si violentele scolare sint prezentate din perspectiva psihologica, pedagogica, economica si sociala, imbracind forme de manifestare fizica, verbala, psihologica si simbolica. Desi nu se ignora factorii extrascolari, cu rolul lor special in etiologia conduitelor agresive din scoala, capitolul se centreaza pe analiza cauzelor specifice scolii si procesului instructiv-educativ, deschizind posibilitati de interventie, indeosebi, cadrelor didactice.De o tratare simetrica, din perspectiva cauzala, beneficiaza capitolele privind agresivitatea in relatia profesor-elev si agresivitatea in relatia elev-profesor. Cercetarea efectuata in mai multe licee din Iasi si Botosani a reliefat argumentele necesare sustinerii premisei noastre: agresivitatea subiectilor este determinata de comportamentul verbal si neverbal - atitudinile, tonul, privirea, proximitatea actorilor educatiei scolare. Investigatiile au scos in prim plan, de asemenea, particularitatile acestor influente in functie de rol-statusul profesorilor si al elevilor, de virsta si experienta psihosociala si profesionala a fiecaruia. S-au impus atentiei deosebirile semnificative dintre comportamentele elevilor si profesorilor, in functie de calitatea mediului scolar, existind diferente intre valorile agresivitatii, la diferitele scoli.


Clientii care au achizitionat acest titlu au mai cumparat:

Pret intreg: 37,57 Lei
Pret redus: 33,81 Lei
Elemente de didactica a activitatilor de educare a limbajului
  HOBJILA, Angelica


Pret intreg: 17,00 Lei
Pret redus: 15,30 Lei
Pedagogia comparata
  ALBULESCU, Ion


Pret intreg: 54,91 Lei
Pret redus: 49,42 Lei
Stimularea creativitatii prin predarea matematicii
  HAVARNEANU, Geanina


Promotii. Carti cu pret redus:

Pret intreg: 95,37 Lei
Pret redus: 76,29 Lei
Curs de obstetrica si ginecologie (vol I si II) - editia a II-a
  PRICOP, Mihai


Pret intreg: 91,51 Lei
Pret redus: 73,21 Lei
Cartile profetice (Milton si Vala)
  BLAKE, William


Pret intreg: 291,88 Lei
Pret redus: 233,50 Lei
Tratat de gramatica a limbii romane (vol I si II)
  DIMITRIU, Cornel


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum





| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |