Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Deontologia mijloacelor de comunicare


Autor BERTRAND, Jean-Claude
Colectie ABC
Domeniu Stiintele comunicarii si relatii publice
Traducere de GAFITESCU, Mihaela
Prefata de RUNCAN, Miruna
Aparut 11/2000
Nr. pagini 184
Format 11x16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-611-103-2
Titlu epuizat

Din cuprins:
- Trasaturi ale mijloacelor de comunicare
- Principii si valori
- Coduri deontologice
- Omisiuni
- Critici si obstacole

Claude-Jean Bertrand este, in cimpul cercetarii sociologice si culturale referitoare la mediile de informare contemporane nu doar un specialist de marca, ci un spirit activ, obsedat pe buna dreptate de relatia mereu fragila si primejduita asemeni unui pretios castel asediat din toate partile dintre democratie si calitatea mesajelor in comunicarea de masa. Dedicindu-si o buna parte a carierei de filolog culturii si civilizatiei engleze si americane, domenii in care a scris diverse carti ce au fost traduse in mai multe limbi de circulatie, inca de la mijlocul anilor 80 el isi canalizeaza atentia catre problemele specifice televiziunii si radioului, nu numai din punctul de vedere al tehnicilor si discursului, ci, in principal, din perspectiva impactului major pe care acestea le au asupra colectivitatilor umane in raport cu tipul si nivelul de civilizatie, cu mentalitatile si cu sistemele politice, fie ele legate sau nu de democratie.Cartea este, sintetic vorbind, mai mult decit o carte de popularizare asupra unora dintre cele mai delicate si mai frecvente totodata dintre problemele eticii profesionale in jurnalismul de orice fel; cum este si, in pofida dimensiunilor sale moderate, mai mult decit un simplu manual de uz universitar ori, cu atit mai putin, nu ramine doar un indreptar de norme si reguli pentru cei care practica una dintre cele mai frecventate profesiuni de pe planeta inconjurata de aura informatiei. Ce e si mai interesant, cartea incearca sa acopere toate aceste functii si reuseste cu rigoare si eleganta, dar le depaseste datorita unei interogatii reflexive continute si asumate manifest. Fara sa cada niciodata prada placerii eseistice estetizante pe care o recunosti adesea in scrieile frantuzesti cu saminta morala din ultimele decenii, volumul care devine acum accesibil si publicului romanesc este unul in acelasi timp plin de utilitate dar si tonifiant, tocmai pentru ca motivatia sa cea mai adinca se naste din speranta ca, in pofida criticilor din ce in ce mai vehemente pe care publicul, politicienii si oamenii de cultura le adreseaza fortei (aparent) incontrolabile a presei, e nu numai posibil, ci si oarecum probabil ca responsabilitatile fundamentale ale acestei uriase masinarii comunicationale sa fie mereu repuse sanatos in discutie pentru a fi din nou asumate cum se cuvine.

Avem astazi nevoie de elaborarea unui cod moral al mijloacelor de comunicare, in conditiile in care penetratia pietei si, de aici, amestecul de informatie si publicitate sau gravele atentate la viata particulara semnaleaza rolul, uneori prea ofensiv, al acesteia. Studiul de fata se constituie, din acest punct de vedere, intr-un adevarat manual atit pentru studentii in jurnalistica cit si pentru profesionistii media.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |