Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Intelegerea filosofiei


Autor CATTIN, Yves
Colectie Memo
Domeniu Filosofie. Logica
Traducere de ARSENIE, Raluca
Aparut 07/2000
Nr. pagini 107
Format 1/16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-611-108-3
Titlu epuizat

Din cuprins:
- Consideratii asupra filosofilor;
- Transcendenta filosofica;
- Filosofia si umanismul;
- Experienta fiintei;
- Arta si filosofie;
- Problema limbajului;
- Filosofie si religie.

Introducerea in filosofie este o misiune care reclama modestie. Daca intentionam intr-adevar sa nu ne multumim cu consideratiile generale ale manualelor de filosofie, vom observa ca punind intrebarea: enuntam o problema foarte dificila, pe care nici specialistii - filosofii insisi - nu o pot rezolva, intr-atit sint de confuze si incomplete raspunsurile lor. Introducerea in filosofie inseamna deci, anticipind, resemnarea de a ramine doar in pragul filosofiei, de a nu vedea decit de departe ceea ce incercam sa cunoastem, de a incerca sa devenim filosofi. Inseamna, in cele din urma, sa ne straduim sa intelegem spre ce trebuie sa ne orientam si ce trebuie sa facem pentru a deveni filosofi; si, in acelasi timp, sa incercam sa apreciem miza acestei cautari, motivul pentru care este necesara si urgenta. Trebuie sa insistam aici pe acest ultim aspect pentru a preveni, daca este posibil, dificultatea intilnita de cel care urmeaza calea filosofiei. Deseori, cei care studiaza filosofia cred ca patrund intr-o lume misterioasa, fara legatura cu viata cotidiana. Daca nu reproseaza filosofiei faptul de a fi un exercitiu gratuit a carui semnificatie si importanta le scapa, ei accepta de buna voie sa se supuna unei anumite asceze intelectuale. Ei fac efortul de a-si apropria un vocabular tehnic, derutant si neplacut. Unii accepta chiar cu buna credinta existenta si valoarea unei lumi conceptuale, dezvaluita de filosofie, si manifesta o anumita placere in a minui cu usurinta crescinda subtilitatile care li se ofera. Bineinteles ca nu este un lucru fara profit pentru ei. Dar acest profit ar putea fi infinit mai mare. De fapt, filosofia ramine pentru ei o lume straina, un fel de abstractiune, mereu in afara vietii lor. In definitiv, ei nu au inteles ca esential nu este sa acumulezi cunostinte filosofice, ci sa descoperi in filosofie o anume nevoie a omului. Doar atunci filosofia inceteaza sa mai fie o disciplina abstracta, un drum initiatic sau o lectie invatata, pentru a deveni un mod de viata, o arta de a trai. Prin urmare, sesizam dificultatea introducerii in filosofie; filosofii contemporani au renuntat la aceasta idee, intr-atit de periculoasa pare. Situatia este similara pentru parintii de astazi, care nu mai risca sa le spuna copiilor cum sa traiasca. Putem invata sa traim, putem invata sa traim ca filosofi? La intrebarea: putem sa ne multumim sa raspundem printr-un suris subinteles sau jenat, dupa caz; de asemenea, putem sa ne multumim cu definitiile clasice si destul de invechite: sau . Aceste definitii nu sint false, ci chiar foarte profunde, dar au ca trasatura esentiala faptul de a nu insemna ceva decit pentru cel care este deja filosof. In consecinta, este doar o alta modalitate savanta de a nu spune nimic. Nu putem deci, sa incepem a da astfel de definitii, ci doar sa incercam sa le intelegem, deoarece dorim sa stim ce este filosofia. Trebuie sa alegem un punct de plecare mai modest si mai concret. Vom incerca sa privim filosofia din exterior, ca pe un spectacol ciudat, al carui sens nu il percepem inca. Vom privi filosofii, deoarece numai in ei filosofia este intr-adevar vie. In loc sa ne intrebam: , ne vom intreba: Iata intrebarea ce trebuie pusa la inceput.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |