Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Artistul si curtezana


Autor LOUYS, Pierre
Colectie Maestrii literaturii erotice
Domeniu Beletristica
Traducere de BOBOCEA, Ani
Prefata de PITU, Luca
Aparut 03/2000
Nr. pagini 226
Format 1/16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-611-040-0
Titlu epuizat

Ca sa scrie Aphrodite, roman de moeurs antiques, el nu se va fi documentat monstruos, cit Flaubert pentru Salammbo, macar ca se inscrie pe linia deschisa de acela si are ceva din patetismul greu mascat de impersonalitate al Omului din Rouen. Ii este poate mai apropiata dimensiunea ironica a lui Anatole France din Tha�s, ca si organizarea hiasmatica a cartii, unde ascetul se osindeste, iar curtezana se mintuieste: atita doar ca, in opul respectiv, intilnim cronotopul crestin al erei noastre; atita doar ca, de ni s-ar ivi ocazia sa inrominizam capodopul francian, cu voiosie l-am transtitula, Ascetul si curtezana, la fel cum, pre valahie, gratie manipularii noastre prea putin inocente, Aphrodite se preschimba in Artistul si curtezana. De ce? Ca sa facem inteligibile de tot intentiile louysiene cetitoriului moldovean si sa-l cazam mai confortabil pe acesta in orizontul actual de asteptari si de atentate, d'attentes et d'attentats... aux bombes textuelles. Dar aici, in acest volum, hiasmul structureaza diegeza, cum vom vedea mai la vale, altfel; aici se implementeaza cestiunile creativitatii, ce framintau sfirsitul de veac in Occident: relatia artei cu realul amagitor si efemer, raportul artistului cu propriul travaliu, primejdia sterilitatii si futilizarii, tranzitia de la o art of exhaustion, epuizata rau de tot, la una de replenishment, capace sa modeleze cu maiestrie fugacele si sa-l introduca in perduranta. Curtezana, condamnata la moarte, va supravietui, more parnassiano, in statuia celebrizatoare, dupa cum, in cutare sonet din Trofeele socrului auctorial, castelanii decedati, pictural reprezentati, regardent sans voir/ La rose du vitrail toujours epanouie. Nu altceva rostea poetul medieval, convocat in sintagma titulanta de Umberto Eco, despre trandafirul real si efemer, rosa pristina, caruia ii va dainui numele singur. De altfel, Louys antameaza, pentru ethos-ul alexandrin, ce a savirsit semioticianul pentru cel medieval: travaliu de reconstituire, exercitii, foarte izbutite, de simulare, opera de verosimilizare. Desigur ca, dupa sapaturile lui Michel Foucault din Istoria sexualitatii, dupa cerceturile istoricilor mentalisti si , dupa Marcel Detienne, Jean-Paul Vernant, Pierre Vidal-Naquet, Paul Veyne, Fran�ois Hartog, avem acces la un alt tip de intelegere a grecilor din diversele epoci antice, a erosului si etosului lor, a relatiei lor cu mitologicul si teologicul, a felului cum gestionau homosexualitatea masculina ori feminina. Ar fi absurd sa exigem ca auctorele nostru, traitor cu o suta de ani in urma, sa posedeze tipul nostru de pricepere filosofica, istorica, sociologica ori antropologica. Spre exemplu, in romanul louysian, la homosexualitatea masculina a elenilor ai vaga aluziune, aproape sibilinica pentru noi, nespecialistii, care-l consultam pe Aulus Gellius ca sa aflam cine a fost Bathyllos, evocat de unul din clientii hetairelor ca . Dar ce reconstituire extraordinara, cu unelte romanesti, a prostitutiei sacrale, a vietii curtezanelor sau a disputatiunilor filosoficesti tirzii la Kosmopolis, in capitala lumii, in Alexandria, cel mai important oras al zonei mediteraneene la jumatatea veacului intii ante Christum, unde e incartiruita istorisirea ventilata de carte!!!


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |