|
|
Din cuprins:
- Modernitatea - doar o promisiune?
- 'Moartea pedagogiei?'
- Drumul profesorului catre margini;
- Lectia in cautarea autorului.
|
Demersul stiintei se deosebeste radical de al povestirilor prin criteriile
care il valideaza, si care ii valideza, in acelasi timp, si rezultatele;
din perspectiva stiintei, povestirile nu pot oferi decit explicatii
ale realitatii, dar ele ignora orice intemeiere, pentru ca nu au acces la
regularitatile, la invariantii acesteia; in schimb, in momentul in care
stiinta vrea mai mult decit constantele universale, vrea adevarul, ea
insasi are nevoie de recursul la un discurs legitimant, care nu mai
respecta propriile exigente.
Legitimarea cautarii adevarului ii revine filosofiei, care nu poate
realiza acest lucru decit prin apelul la „una sau alta dintre marile povestiri,
cum sint dialectica spiritului, hermeneutica sensului, emanciparea
subiectului rational sau muncitor, dezvoltarea bogatiei”; stiinta
moderna considera ca acest tip de cunoastere, care se legitimeaza prin
trimiterea la un metadiscurs, propriu filosofiei, nu este capabil de autofondare;
in schimb, „simplificind la maximum, consideram ca „postmoderna”
neincrederea in metapovestiri. Ea este, fara indoiala, un efect
al progresului stiintelor, dar acest progres o presupune la rindul sau.
Caderii in desuetudine a dispozitivului narativ de legitimare ii corespund
mai ales criza filosofiei metafizice si cea a institutiei universitare
care depindea de ea. Functia narativa isi pierde functorii, marele erou
|
|
|
Clientii care au achizitionat acest titlu au mai cumparat:
|
|
|
|
|
Promotii. Carti cu pret redus:
|
|
|
|
|
|
|