Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Propaganda politica


Autor DOMENACH, Jean-Marie
Colectie ABC
Domeniu Stiintele comunicarii si relatii publice
Traducere de LUNGU, Dana; LUNGU, Dan
Prefata de LUNGU, Dan
Aparut 02/2004
Nr. pagini 160
Format 11x16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-611-265-9
Titlu epuizat

Din cuprins:
- Cele doua surse ale propagandei
- Propaganda de tip leninist
- Propaganda de tip hitlerist
- Reguli si tehnici
- Mitul, minciuna si faptul
- Democratie si propaganda

Principala slabiciune in stabilirea este numarul mare de factori care trebuie luati in consideratie, dintre care unii sint foarte greu cuntificabili; astfel, regulile si tehnicile sint extrem de sensibile la context, ceea ce incumba o utilizare, de asemenea, extrem de diferentiata. Atit de diferentiata, incit unii autori pun sub semnul indoielii insusi faptul ca propaganda poate fi studiata stiintific; in sensul ca se conduce mai degraba dupa un set de practici acumulate in timp si cu mult talent () decit dupa reguli stabilite in urma cercetarii riguroase. Pozitia lui J. Ellul, echilibrata si nuantata, in aceasta chestiune merita mentionata. El este de parere ca propaganda moderna nu poate fi decit stiintifica, nu mai este la stadiul de suma de , de , de practici mai mult sau mai putin serioase. Chiar daca nu este o stiinta, propaganda este o tehnica ce utilizeaza din plin rezultatele uneia sau mai multor stiinte. Ea este expresia acestora, evolueaza odata cu ele. In primul rind, propaganda se sprijina pe analizele stiintifice ale psihologiei si sociologiei, caci porneste de la cunoasterea fiintei umane, a tendintelor si dorintelor sale, a nevoilor si mecanismelor psihice, a automatismelor; de la cunoasterea grupurilor, a legilor de formare si dezintegrare a lor, a influentelor de masa, a limitelor pe care le impune mediul social. In al doilea rind, caracterul stiintific vine din efortul de a se constitui un ansamblu de reguli riguroase, precise, verificate, care nu sint simple retete si de care trebuie sa tina cont fiecare propagandist (ceea ce tocmai incearca, printre altele, J.-M. Domenach in aceasta carte). Din ce in ce mai mult, in perioada contemporana, se apeleaza la anumite formule precise, pe care le poate utiliza oricine are o anumita formatie, ceea ce reprezinta caracterul oricarei tehnici cu baze stiintifice. In al treilea rind, o actiune propagandistica eficienta presupune analiza exacta a mediului si a individului tinta. Nici flerul si nici geniul nu pot preciza cu exactitate modurile de persuadare si temele potrivite, ci doar investigatia stiintifica

Strins legata de mecanismele inconstientului si de directiile de functionare ale "sufletului colectiv", propaganda politica, stiinta polimorfa si dificil de plasat sub semnul regulilor, ramine mereu mult datoare improvizatiei, fara a fi complet straina de notiunile de metoda si tehnici. Structurata pe cele doua tipuri majore de campanie propagandista ce au marcat secolul XX, tipul leninist si tipul hitlerist, cartea ne prezinta perspectiva autorului asupra contextului macro si micro-social al aparitiei acestui fenomen complex, asupra surselor de inspiratie si tehnicilor de "confectionare", asupra legaturii sensibile dintre manipulare si informare.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |