Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Consiliul stiintific  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Sarbatoarea nebunilor


Autor ISTVAN, Rath-Vegh
Colectie Texte de frontiera
Domeniu Beletristica
Traducere de TODORAN, Doina
Prefata de MIRTU, Mihaela
Aparut 04/1998
Nr. pagini 315
Format 1/16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-586-115-1
Titlu epuizat

Una dintre cele mai vechi si mai nelinistitoare reprezentari ale nebunului este cea din tarat, considerat cel mai vechi joc de carti din lume. Nebunul inainteaza fara a se sinchisi de pantalonul sfisiat de un ciine, cu o fesa descoperita.. Pantalonii ii sint albastri, iar pe pamintul pe care inainteaza se vad citeva tufe verzi., In lupta dintre cer si pamint, albastrul si albul se aliaza impotriva rosului si verdelui, dupa cum dovedeste adesea iconografia crestina. (...) in Bizant, cele patru grupe de care ce se infruntau pe hipodrom purtau rosu si verde de o/Hirte. Albastru si alb pe de alta. Si totul ne indeamna sa credem ca aceste jocuri ale Romei Orientului aveau o semnificatie religioasa si cosmica la fel de inalta ca si cea a jocurilor de oina pe care le celebrau, in aceeasi epoca» mezo-americanil Si unele si celelalte constituiau un teatru sacru, unde se reprezenta rivalitatea dintre imanent si transcendent, dintre pamint si cer. "Autorii Dictionarului de simboluri regasesc in bataliile mile si ucigasi' ale istoriei aceleasi culori emblematice,..in numele dreptului divin si al celui uman pe core fiecare pretinde a~l incarna: suanii erau albastri, revolutionarii Anului II erau rosii; acestea sint si culorile politice ce se infrunta azi in lume " (Jean Chevalier, Alain Gheerbrant, Dictionnairc des symboles, Paris, Robert Laffont/Jupiter, 19X2, p. 130).
Sa nu uitam nici de clopofeii nebunului, care au rolul de a indeparta influentele nefaste sau, cel putin, de a anunta apropierea lor simbolizind aceeasi idee de comunicare intre cer si pamint, In pozitie normala, arcana nebunului reprezinta in taryt „omul in mers pe drumul evolutiei, indiferent, jara a se opri - ducind intreaga povara a actelor sale, bune sau rele, stimulate de clinchetul acestora, de nelinistile momentului, de instinctele inferioare -pina cind isi realizeaza echilibrul. " in pozitie rasturnata, arcana semnifica „nebunul ce se lasa prada capriciilor sale, cadere jara cale de intoarcere si nici speranta; complicatii; nulitate " (verdadero tarot de Marseille con instrucciones, Espana, Fournier, s.a.). Semnificatia numerelor este in acord cu semnificatia culorilor arcanei. Spre deosebire de celelalte arcane majore, numerotate de la unu la douazeci si unu, nebunul nu are numar sau este numerotat zero ori douazeci si doi. Numarul douazeci si doi este cel al literelor ebraice care, conform Kabalei, reprezinta universul. Nebunul este deci o arcana marginala, plasata oarecum in afara jocului, suspendata intre lumea oamenilor si cea a spiritelor. Nebunul este cel care „dupa ce a obtinut de la aceasta lume tot ce-i poale da ea, recunoaste ca nu poseda nimic valabil si se intoarce la necunoscut, la ceea ce nu poate ji cunoscut, ce precede si urmeaza lumii noastre " (J. Chevalier, A. Gheerbrant, op. Cit., p. 928).


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum





| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |