Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Consiliul stiintific  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Organizarea politico-etatica a Romaniei


Autori VRABIE, Genoveva
BALAN, Marius
Colectie Universitaria
Domeniu Drept
Aparut 05/2004
Nr. pagini 380
Format 1/16 (70x100)
ISBN/ISSN 973-611-302-7
Pret: 61,65 Lei
[ Pune in cos ]

Din cuprins:
- Principii ce genereaza organizarea politico-etatica a Romaniei potrivit noii Constitutii;
- Parlamentul Romaniei;
- Presedintele Romaniei;
- Guvernul Romaniei;
- Raporturile dintre stat si cetatean.

Adoptata in conditiile in care in tarile Europei centrale si de rasarit se renunta Rand pe rand la structurile comuniste, adoptandu-se noi constitutii, inspirate indeosebi Din cele occidentale, noua noastra lege fundamentala reflecta atat valori ale Acestora cat si valori ale traditiei constitutionale romanesti. Se creeaza noi forme Organizationale etatice care apar fie ca o reluare a modelelor existente in Romania pana La instaurarea regimului comunist – precum Parlamentul, Consiliul Legislativ, instantele Judecatoresti etc. – Fie ca „o premiera” determinata de experienta mondiala, de cea Occidental europeana, indeosebi, precum Curtea Constitutionala, Avocatul Poporului Etc.
Intregul esafodaj de organe, de autoritati este construit pe baza unor Principii care, fie ca sunt formulate expres de Constitutie, indeosebi in Titlul I – „Principii generale” –, fie ca sunt deduse din interpretarea unor texte precum cele Cuprinse in Titlul III – „Autoritatile publice” – sau cele cuprinse in Titlul V – „Curtea Constitutionala”. Daca pentru primele identificarea nu ridica probleme, pentru Secundele opiniile pot fi foarte variate. Deci, principiile pe care vrem sa le analizam le Intalnim mai intai in Constitutie, si anume in Titlul I, precum principiul suveranitatii Poporului, principiul statului de drept, principiul pluralismului politic etc. Tot din Constitutie – din alte titluri, precum Titlul III coroborat cu Titlul V – deduceam, pe cale De interpretare, principiul separatiei puterilor in stat, care azi este inscris in terminis in Legea fundamentala, dupa revizuire1. Astfel, in art.1 alin.4 se prevede: “Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor – legislativa, Executiva si judecatoreasca – in cadrul democratiei constitutionale”. In sfarsit, unele Principii pot fi desprinse printr-o interpretare globala a Constitutiei, interpretare facuta In lumina necesitatii adoptarii legii fundamentale, precum principiul care se refera la Scopul instituirii autoritatilor2. Dar sediul juridic al materiei nu trebuie cautat doar in Constitutie, pentru ca unele principii – precum cel al separatiei puterilor in stat – se Conturau mai clar, inainte de revizuirea Constitutiei, in textele unor legi organice. Astfel, de exemplu, Constitutia nu formula in terminis acest principiu, dar el era afirmat De o lege ulterioara ei – si anume cea privind organizarea judecatoreasca. In acest sens, Art.1 al Legii nr.92/1992 prevede ca „Puterea judecatoreasca este separata de celelalte Puteri ale statului...”. De asemenea, principiul autonomiei locale consacrat de art.120 din Constitutie este apoi detaliat prin Legea nr.215/2001, in al carei art.1 se prevede ca Aceasta lege “reglementeaza regimul general al autonomiei locale”. De precizat ca toate Principiile constitutionale sunt “puse in aplicare” prin intermediul legilor – de obicei Organice – adoptate pe baza lor, aprecierea lor trebuind a fi realizata in lumina ambelor Categorii de acte normative – Constitutia si legile obisnuite


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |