Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Cealalta parte a vietii noastre


Autor ACTERIAN, Arsavir
Colectie Texte de frontiera
Domeniu Beletristica
Prefata de FAIFER, Florin
Aparut 12/1994
Nr. pagini 225
Format 1/16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-9148-46-8
Titlu epuizat

Inteleapta este acea natiune, care recunoaste ca Drama si Teatrul dovedesc a iii in insasi natura lor departe de tendinte si interese.
Este toarte adevarat faptul ca au existat Drame care au predicat o evanghelie alte Drame au pledat chiar pentru o cauza — altele s-au coborat si mai mult luand atitudine pentru un fapt si impotriva unei
Toate acestea sunt predici, pledoarii sau propaganda, nu insa Drama adevarata.
Inteleapta este acea stapanire, care isi apara poporul de astfel de viclenii subversive — si care cenzureaza asemenea piese de teatru arun- candu-le din existenta.
Pentru ca teatrul nu este un amvon — nu este o sala de tribunal, ci este casa Dramei; intr-un teatru, toti trebuie sa avem posibilitatea sa ne simtim la adapost ca intr-un sanctuar — ar trebui sa fie locul unde, venind acolo, toti sa devenim prieteni., cand intram, sa lasam afara toate conflictele.
Cauza, pentru carc ar trebui sa fie asa, este ca adevarata Drama nu are un singur punct de vedere — ea arata ambele parti ale tuturor tezelor. Omul „bun* cat si cel „rau" sunt prelucrati cu aceeasi masura de catre autorul dramatic, el ne arata cat de usor greseste omul bun — si cat de usor poate face bine omul rau; el ne arata considerabila valoare ce o poate avea in viata unui om un graunte de intamplare.
Dramaturgul desavarsit se intoarce intotdeauna pe nesimtite mai intai spre acela carc a indurat vina, si apoi spre vinovat. Daca dramaturgul face ca Soarta sa distruga deopotriva pe nevinovat si pe intrigantul piesei, asa este cum e in viata... daca Iasa Soarta sa-i salveze pc amandoi deopotriva, asa este in viata.
Nu exista om desavarsit in toate — nici unul nu e pe de-a intregul eroic — nici cu totul viclean. Adevaratul dramaturg da voie sa se intrezareasca aceasta: el aduce pe scena un Henric al V-lea erou — insa el ni 1-a adus pe scena intr-o piesa anterioara pe acel pierde-vara, tanarul Print Hal. Hamlet al lui Shakespeare, pe care toata lumea il iubeste, este un nobil — el nu c un prost nebun, nici un subiect patologic: dar el este un om care face greseli mari. Iago al lui Shakespeare, pe care toata lumea il uraste, este desigur o persoana indracita, dar ii lipsesc lui oare partile bune?
Este de datoria actorilor sa ne dea posibilitatea de a vedea un Hamlet uman, un Iago uman. Da — si o Desdemona umana, si o Lady Macbeth umana. Shakespeare a inlesnit aceasta echilibrand fiecare din caracterele sale — numai actorii prosti sunt cei care distrug aleasa masura, dandu-ne pe scena eroi prea buni ca sa poata trai, intriganti, prea rai ca sa poata fi.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |