Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Dimensiunea europeana a invatamintului romanesc


Autor TUDORICA, Roxana
Colectie Universitaria
Domeniu Stiintele educatiei
Aparut 11/2004
Nr. pagini 218
Format 1/16 (70x100)
ISBN/ISSN 973-611-310-8
Titlu epuizat

Din cuprins:
- Scurt istoric al ideii de Europa Unita;
- Educatia non-formala - perspectiva europeana;
- Analiza curriculum-ului national;
- Interpretari terminologice.

Lucrarea propusa de Roxana Tudorica depaseste acest gen de analiza. Autoarea se straduieste sa defineasca dimensiunea ca un obiect de studiu, sa-l contextualizeze in realitatile romanesti si sa-l analizeze cu mijloace obiective. In acest fel, dupa un prim capitol in care defineste dimensiunea europeana a educatiei prin valorile si continutul subiacent, autoarea procedeaza la o analiza riguroasa a politicii educationale romanesti. Aceasta analiza se desfasoara pe trei planuri: - Planul legislativ; - Finalitati; - Curriculum (cunostinte, competente, valori). In ceea ce priveste gradul de cunoastere a Europei, autoarea constata ca exista o suficienta baza de informare in curriculum-ul formal, indeosebi prin disciplinele din aria curriculara Om si societate (istoria romanilor, istoria universala, geografia Romaniei, geografia Europei, educatie civica). In acest sens, autoarea identifica patru surse: - Definirea si utilizarea unor concepte-cheie (identitate europeana, drepturile omului, Europa unita, institutiile europene); - Harti, tabele, grafice, ilustratii; - Descrierea modului de functionare a institutiilor europene; - Masuri si politici europene. Dupa trecerea in revista a competentelor care completeaza aceasta baza de cunoastere despre Europa, autoarea se ocupa de modul in care valorile promovate de UE sint asimilate si utilizate de elevii romani. Elevilor de la Colegiul „Elena Cuza” din Bucuresti (profilul pedagogic) le-a fost prezentata o lista de 30 de valori fata de care au fost invitati sa-si indice preferinta. Libertatea predomina atit ca valoare nationala, cit si din perspectiva europeana. Datele obtinute pe baza unui eseu cu tema Calitatile cetateanului european (70 de eseuri realizate de elevii claselor XI-XII, in anul scolar 2001-2002, la Colegiul „Elena Cuza” din Bucuresti) sint foarte interesante. Rezulta ca majoritatea reprezentarilor sint simple, standardizate, bazate uneori pe clisee si elaborari rudimentare. Predomina reprezentarile gata prelucrate ca atare de pe Internet. Din analizele autoarei, atit legislatia si finalitatile, cit si valorile, competentele si continuturile cuprinse in curriculum par sa fie compatibile cu cerintele dimensiunii europene.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |