Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Mediatizarea discursului electoral


Autor ROSCA, Viorica
Colectie Academica
Domeniu Stiintele comunicarii si relatii publice
Prefata de ANDRONIC, Dan
Aparut 04/2007
Nr. pagini 253
Format 1/16 (70x100)
ISBN/ISSN 978-973-611-460-1
Pret: 40,46 Lei
[ Pune in cos ]

Din cuprins:
◊ Comunicare politica;
◊ Personalizarea politicului;
◊ Mediatizarea politicului;
◊ Cimpul electoral;
◊ Metode de constructie si analiza a imaginii

Comunicarea politica reprezinta un domeniu de cunoastere si tinde sa se afirme ca o disciplina distincta, utilizind in acest scop paradigme ale gindirii politice si ale stiintelor sociale. Incertitudinile care exista astazi in definirea conceptuala, pe de o parte, a comunicarii, si, pe de alta parte, a politicii, ridica probleme serioase in definirea obiectului de studiu al comunicarii politice. Sociologul Jacques Gerstle a facut cea mai ampla analiza a metodelor prin care comunicarea politica isi legitimeaza spatiul de conceptualizare dintre politica si comunicare. El considera ca exista doua adordari principale in studiul acestei discipline relativ noi: "Una dintre ele disociaza comunicarea de politica, dind prioritate primului concept, in intelegerea procesului de comunicare politica, cea de-a doua perspectiva insista asupra consubstantialitatii politicii si comunicarii. Daca tehnicile de comunicare ar cunoaste un avint fara precedent, ar fi de dorit, mai curind, o directionare a propensiunii actuale decit sa fie explicat politicul prin comunicarea insasi" (Jacques Gerstle, 2002, 24).

Literatura dedicata marketingului politic, destul de saraca, din Romania se imbogateste cu o lucrare importanta. Cartea de fata este, in fapt, teza de doctorat, sustinuta in 2005, de unul dintre cei mai importanti (chiar daca necunoscuti marelui public) analisti. Publicarea Mediatizarea discursului electoral si imaginea publica a candidatilor la o editura prestigioasa, cum este Institutul European, este o rezultanta a valorii academice a analizei campaniei electorale din 2004, dar si a interesului pe care continua sa il suscite un an politic incarcat de evenimente si rasturnari de situatie spectaculoase. Anul 2004 a fost prilejul in care alegerile s-au organizat in acord cu Constitutia revizuita in 2003. Principala modificare a fost mandatul prezidential de cinci ani ceea ce a insemnat o majorare substantiala a mizei electorale, aceste alegeri punand probleme cu bataie pana in 2009 cel putin. Modificarea constitutionala a urmarit eliminarea atat a fenomenului "candidatilor-locomotiva", cat si pe cel al "candidatilor-surpriza", o presupunere care s-a dovedit fatala pentru un PSD mult prea sigur de victorie.

Dan Andronic

Teoriile care concureaza la conceptualizarea comunicarii politice au dezvoltat noi si noi abordari privind influentele comunicarii asupra domeniului public reprezentat de politica. Cele mai importante abordari sint descrise de Jacques Gerstle (2002) si se refera la: comportament, sistem, interactiune si dialog.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |