|
Efectul de bumerang. Eseuri despre cultura populara americana a secolului XX
|
|
|
Autor |
CIUGUREANU, Adina
|
|
Colectie |
Sinteze |
|
Domeniu |
Studii culturale si media |
|
Traducere de |
STANCA, Nicoleta |
|
Prefata de |
CAMPBELL, Felicia |
|
Aparut |
06/2008 |
|
Nr. pagini |
256 |
|
Format |
1/16 (54x84) |
|
ISBN/ISSN |
978-973-611-543-1 |
|
Pret: 25,05 Lei
[ Pune in cos ]
|
|
|
Din cuprins:
◊ Panem et circenses: teorii ale culturii populare;
◊ Figuri mitice si supereroi;
◊ Arhetipul vampirului si Dracula;
◊ Fecioara-martir si doamna agresiva;
◊ Fast-food, consum(ism), identitate;
◊ Hiperrealitate si cultura de consum;
◊ Efectul de bumerang
|
Volumul subintitulat "Un studiu al culturii populare americane din secolul al XX-lea" isi propune sa ofere o definitie a culturii populare in general si a probelemelor pe care le pune aceasta de obicei. Apoi se trece la analiza celor mai celebre mituri ce fac parte din cultura populara americana, fiecare avind la dispozitie un capitol intreg. Printre cele mai importante si mai cunoscute sint mitul super eroului, al lui Dracula, al imaginii femeii (reprezentate in cultura americana de simboluri ca Fecioara Maria, papusa Barbie, cintareata Madonna etc.), dar si probleme legate de modul de viata american (incluzind aici celebrele fast-food-uri sau irezistibilul Las Vegas). La final intra in discutie modul in care aceste mituri au influentat constiinta colectiva, si nu doar cea americana, avind in vedere faptul ca America influenteaza din aceasta perspectiva multe alte popoare.
|
|
|
|
|