Titlul:
Buying from outside Romania             Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Parteneri  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Metodica
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Comunicarea politica


Autor GERSTLE, Jacques
Colectie ABC
Domeniu Stiintele comunicarii si relatii publice
Traducere de CAMARA-IONESI, Gabriela
Prefata de LUNGU, Dan
Aparut 11/2002
Nr. pagini 136
Format 11x16 (54x84)
ISBN/ISSN 973-611-217-9
Titlu epuizat

Din cuprins:
- Teorii si tehnici ale comunicarii
- Tehnici in spatiul public
- Publicitatea politica
- Comunicarea electorala
- Comunicarea si exercitiul puterii
- Comunicarea si participarea politica

Premisa principala este ca noua disciplina, comunicarea politica, reprezinta un bricolaj de teorii, tehnici si practici. Prima parte a cartii este dedicata teoriilor si tehnicilor, iar cea de a doua practicilor comunicarii, corespunzatoare pozitiilor de putere. Perspectiva teoretica evolueaza intre incertitudinea obiectului de studiu si cimpul teoretic concurential, pluralist care ar putea servi drept fundament intelegerii procesului de comunicare politica. In prima instanta, autorul incearca sa deceleze intre mostenirea teoriilor comunicarii si cea a stiintelor politice in hibridarea proaspetei discipline, distingind, pe de o parte, abordarea care disociaza comunicarea si politica, dind prioritate primului concept in intelegerea procesului de comunicare politica, iar, pe de alta parte, abordarea care insista asupra consubstantialitatii politicii si comunicarii, semnalind practic o zona a mostenirii comune. Desi recunoaste importanta celei de-a doua abordari, autorul, pe parcursul cartii, o va privilegia, nedeclarat, pe cea dintii. Complexitatea obiectului este reliefata prin stabilirea a trei dimensiuni ale comunicarii politice: dimensiunea pragmatica, dimensiunea simbolica si dimensiunea structurala. Pragmatica se refera la studiul practicilor reale de comunicare, practici dintre care cele mai frecvente sint persuasiunea, convingerea, seductia, informarea, negocierea, dominarea si care presupun/construiesc anumite tipuri de interactiuni, de relatii sociale. Cimpul social si, implicit, cel politic este polarizat intre relatiile de cooperare si cele de conflict, primele subsumind practici ale comunicarii politice din proximitatea manipularii, iar celelalte, practici din proximitatea negocierii; ele corespund in acelasi timp unei viziuni consensualiste sau uneia conflictualiste asupra realitatii sociale/politice. Dimensiunea simbolica se refera la vehicularea simbolurilor in comunicare, prin intermediul limbajului, riturilor, miturilor; caci politica nu este doar un univers de forte, ci si de semne, care au nu doar calitati cognitive sau expresive, ci si eficienta sociala. Dimensiunea structurala ne trimite la canalele, retelele si mediile prin care se desfasoara fluxul comunicarii. In acest sens, se face distinctie intre canalele institutionale (cum ar fi parlamentul sau administratia), canalele mediatice (presa scrisa si audiovizuala) si canalele interpersonale (grupuri sociale, relatii interumane).Cimpul teoriilor explicative se inspira, mai curind, din zona sociologiei comunicarii decit din cea a stiintelor politice. Comportamentul, sistemul, interactiunea si dialogul sint principalele concepte cu care se incearca surprinderea logicilor de functionare a comunicarii politice. Teoriile, conform lui Gerstl, rivalizeaza intre ele in functie de conceptia lor asupra comunicarii, politicului, a relatiei dintre ele, precum si dupa distribuirea accentului pe aspectul pragmatic, simbolic sau structural. Autorul sintetizeaza pluralismul teoretic in patru perspective: comportamentista, structural-functionalista, interactionista si dialogica.


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista JTTER
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis
Vademecum




| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |