|
|
Din Cuprins:
◊ Globalizarea si Stiintele sociale contemporane: o abordare interculturala
◊ Studiile interculturale: o perspectiva local-globala
◊ Dimensiuni interculturale ale stiintelor naturii
◊ Viziunile budista, taoista si sufista asupra retelei vietii: o comparatie interculturala
◊ Spre o ecologie a ecologiei
◊ O istorie paradigmatica a Universitatii: trecut, prezent si viitor
|
Doua caracteristici remarcabile consacra valoric lucrarea de fata: multitudinea de planuri de lectura si întelegere pe care se dezvolta aceasta, cat si metadisciplinaritatea corpului conceptual. Astfel, volumul „Inteligenta Globala si Dezvoltarea Umana” poate fi abordat în aceeasi masura ca eseu asupra dinamicii viitorului si a evolutiei educatiei, gandirii si mentalitatilor umane în contextul actual al globalizarii si al erei informatiei, ca studiu bine documentat, impartial formulat si fundamentat asupra diversitatii culturale si a status quo-ului mediului academic (fie el educational sau stiintific) occidental (si nu numai), cat si ca manifest coagulant al unei atitudini ecologice profunde privind modul în care se formeaza, se constituie si se manifesta natura umana în prezent (în special daca este parcurs împreuna cu volumul complementar Remapping Knowledge). Mai important însa, lucrarea nu se opreste la nivelul discursului livresc, ci propune algortimi perfect implementabili în structurile institutionale universitare contemporane, sub forma programului Managementul Intercultural al Cunoasterii, proiect pilot de educatie si leadership global. Merita avuta în vedere si originalitatea redefinirii, recalibrarii si a recontextualizarii semantice a conceptelor filosofice, estetice si stiintifice cu care opereaza autorul.
|
|
|
|
|