|
|
Din Cuprins:
◊ Noul curriculum national, intre continuitate si schimbare
◊ Metodologia didactica actuala
◊ Proiectarea lectiei, intre traditie si inovatie
◊ Evaluarea la ora de limba si literatura romana
|
Imperativul publicarii in acest moment a unui ghid metodologic pentru limba si literatura romana in invatamantul primar il constituie lipsa unui instrument de operationalizare a schimbarilor care au avut loc in ultimul timp in sistemul educational. Acest suport se adreseaza oricarui absolvent sau chiar profesorului cu experienta pentru a creste calitatea pregatirii didactice de specialitate.
Principiul pe baza caruia s-a fundamentat prezentul ghid a fost abordarea critica a continuturilor noului curriculum pentru invatamantul primar prin oferirea de modele de bune practici pentru cele mai importante activitati didactice din cadrul disciplinei limba si literatura romana. Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument tratari teoretice sintetice si exemplificari pentru principalele documente scolare (plan-cadru, schema orara, programa scolara, programa pentru optional, planificare calendaristica, proiectare de unitati de invatare) si exemple de bune practici pentru cele mai importante activitati de predare, invatare si evaluare (repertoriu de metode exemplificate, proiecte didactice, probe de evaluare, exemple de metode de evaluare complementare).
Ghidul pe care il propunem are in vedere oferirea unui real suport pentru pregatirea examenelor de titularizare, definitivat si de obtinere a gradelor didactice. In acest scop am elaborat modele de rezolvare a unor subiecte propuse la examenul de titularizare in anii 2014, 2015, 2016 si 2017.
|
|
|
|
|