Educatia scolarului mic. Influenta stilurilor educative ale familiei asupra dezvoltarii personalitatii integreaza armonios diferitele inrauriri pe care mediul familial, aflat sub incidenta fenomenelor sociale, le exercita asupra configurarii, reorganizarii proceselor psihice si a structurilor psihocomportamentale ale copilului aflat in perioada scolara mica. Intr-o abordare flexibila, lucrarea creeaza un cadru de lucru pragmatic, imbinand cu atentie patternuri interne ale copilului cu structurile mediului familial in care acesta creste si se dezvolta. Astfel, pe fondul identificarii unei proportii juste intre aceste patternuri interne si externe, studiul pune la dispozitie o cercetare personalizata, conjugand elocvent o serie de replicari literare si teoretice care, in mod curent, fac obiectul atentiei in campul perceptiv al tuturor persoanelor implicate in procesul de crestere si dezvoltare al copiilor. Asadar, prin continut si modul de abordare, lucrarea este dedicata dascalilor care isi desfasoara activitatea profesionala cu elevi din ciclul primar, oferindu-le o reflectare mai detaliata si semnificativa asupra aspectelor problematice aparute pe parcursul scolar al copiilor. Totodata, prin varietatea cadrelor ce contureaza parcursul evolutiv al micilor scolari, cartea de fata ofera un camp reflexiv complex studentilor aflati in curs de pregatire pentru invatamantul primar, parintilor preocupati de a imbunatati practicile educative si, de asemenea, tuturor persoanelor interesate sa aprofundeze aceasta chestiune avuta in vedere.
Gina Florentina Tudorache